viernes, 29 de abril de 2016

CRÓNICA WEBB WILDER & THE BEATNECKS sábado 09/04/2016



L’artista estaunidense Webb Wilder trunfó el pasáu sábado en Valles mostrando n’escenariu’l rellumu de les estrelles que conocen bien el so llabor, enfrente una sala enllena aficionaos  que respondieren con interés a esta propuesta de música americana. L’artista y la so escueta banda llegaben malapenes un par de díes antes a España pa la so primer xira española. Al llombu, Wilder arrecostina yá una llarga carrera que incluye música, cine y televisión, y que faen d’elli un artista reconocíu y respetáu nel so país. La so discografía incluye más de diez discos que muestren una visión bien personal que axunta la música de los sos raigaños (ñacíu en Mississipi y residente en Tenesse, destila con intensidá blues, country y música de raíz) con temas de r&blues, soul y un brit rock abondu sesenteru, absorbíos con pasión enos años que marcaren los sos años mozos.
Pa esta xira europea, el músicu decidióse pol formatu trío -batería, baxu, y él atacando voz y guitarra-. La falta del guitarra solista que tien el vezu d’acompañalu en ‘The Beatnecks’ quedó patente en dellos temas, enos que’l músicu concentró demasiáu pesu asumiendo ritmos, voz y solos de guitarra, y echarense en falta los adornos y sutileces guitarreres que habíamos escucháu en videos y grabaciones.
L’espectáculu incluyó abondos temas propios y d’otros en versiones mui personales, una escoyía muestra con tou tipu d’influencies musicales. Pa les 23:30 el trío empecipió adulces, escoyendo yá nel segundu tema la primer versión, el ‘Devil’s right hand’ de Steve Earle. Con aciertu fueren enriestrándose títulos del últimu discu, Mississippi Moderne,  dellos de un rock contudente, como  ‘Yard dog rock, y otros más sureños como ‘Only a fool’, embarnizaos con una pátina country.
Webb encontrábase cómodu nel escenariu, y los que escuchábamos tamién. Arropáu con una sólida base rítmica de baxu y batería que lu siguieron en tou momentu, fue enriestrando temas cola so vozona sonora y fonda, falando col públicu, alternando acordes y solos de guitarra hasta quedar escosáu. Nun hubo posa nin descansu dengún. El ‘I gotta move’ de los Kinks empezó a subir yá la temperatura de la sala, tizando a un públicu cada vez más encesu que disfrutaba bailando y animando a los músicos. Llegábase asina al puntu d’inflexión nel conciertu, cola recreación de la balada soul ‘Who will the next fool be’ de Charlie Rich, un tema azucaráu y sentimental que arrimó a les pareyines. D’ehí palantre ya fue tou parriba, enllenándose la sala de blues, rock de los ’50, R&B y daqué tema surferu, como’l gayoleru ‘Rocket to nowhere’, que bailamos con entusiasmu. Una hora y media de conciertu ensin desperdiciu, que incluyó bis y terminó col ‘Jumpin’ Jack flash’ de los Stones y el públicu pates arriba.
Tamos arranando ya pol próximu conciertu, una nueva propuesta de la inspirada programación de l’asociación Bocanegra, que seguro que mos sorprenderá pa bien. Vémonos en Valles.
Conchi Gálvez.
Versión asturiana de Miguel Isla Viesca

No hay comentarios:

Publicar un comentario