miércoles, 6 de mayo de 2015

LAURENCE JONES REVIENTA VALLES



Nueche de llenadera y buena música una vegada más en Valles, anque suene yá a lo de siempre. Laurence Jones llegaba col halu de mozu xeniu y promesa del blues européu avalada por una biografía curtia –dada la so mocedá- pero con bien de premios, buenes critiques y una xira estratosférica per delantre. Y en Valles trunfó una vez más, metiendo’l públicu en bolsu con munchu méritu, con un conciertu qu’empezó fuerte y fue ganando más y más intensidá hasta españar la sala nun aclamaísimu bis.

Tres discos en tres años avalen tamién la so brenga de componer y la so efervescencia. En formatu tríu, el mozu repasó n’hora y media la mayoría de les sos composiciones tresmitiendo una verdadera pasión y gayola n’escenariu que nun tuvo dificultá n’apegar a los que tuvieren la suerte de garrar sitiu ena apinaísima y cada vez más falta de güecu sede de Valles.

Nel repertorio una continua descarga de blues rock, con guiñaesa al blues más clásicu del que bebió na so curtia pero productiva vida, temones lentos, daqué de psicodelia y una guinda funky bien intensa. Compisiciones propies ena so mayoría -acompañáu a veces de lletres desesperaes que’l xoven atacaba con una voz suavemente resgada- y que s’afanaba en presentar llargamente enfrente d’una repleta sala que malapenes lu entendía pero que respondía con xiblíos y aplausos llenos de buenes intenciones.

Con una primer parte ena que pudimos comprobar la buena técnica y el gustu compositivu del rapaz, pero que resultó tovía un pocu fría, la versión de Hendrix/Dylan “All along the watchover” marcó’l puntu d’inflexión a partir del cual tou fue ganando en calor y coloríu, tantu perriba como debaxu l’escenariu. Tema a tema fueren enriestrándose riffs, melodíes y solos, la presencia rítmica fue ganando tamién protagonismu, empezamos a sudar y cuando por sorpresa llegó la despidida del grupu, la masa ferviendo nun hubiera dexáu baxar como si nada a los músicos d’allá arriba. La verdá ye que nun fizo falta. El tríu, de perbuena gana, pues se los vía encantaos de la vida, regalómos un bis apoteósicu con un tema funk bien cañeru, seguíu del conocíu “real blues”, según les palabres de Jones “Everyday I have the blues”, y terminando col “Bullfrog Blues” de Rory Gallagher pa salir del escenariu y mangase yá nel olimpu de los dioses de Bocanegra.

El formatu tríu y el protagonismu del solista malapenes dio pa que se llucieren los músicos acompañantes, un batería discretu pero eficiente y certeru, un baxista finísimu qu’actuó de mullíu pero robustu colchón rítmicu, tirando bien de veces de los temas, y otres veces impulsando los riffs de Jones como una invisible corriente térmica qu’elevara a una maxestuosa ave planeadora.

Namás en dellos momentos echamos en falta la voz rota pola desesperanza y el licor, les sueles escomiciaes pola derrota y les engurries del fracasu y la pérdida que-y dan alma al blues y que nun mozu tan frescu resultaríen inverosímiles. Nada que la vida nun cure, pero otra parte. En fin y en pos, esperamos qu’esti fenómenu tenga una llarga y magnífica crrera porque tien munchu que dicir tovía. En resumen: fue un conciertu fantásticu.

Conchi Gálvez

Traducción de Miguel Isla

No hay comentarios:

Publicar un comentario