miércoles, 6 de mayo de 2015

CORQUIEU y SEU , vienres 3 d'Abril




De más que prestosa puede calificase la nuechi d’alcuentru coles músiques de raíz, enes que vivimos con intensidá la presentación nel escenario de Valles de dos bandes perasturianes, Corquiéu y SEU, dambes del cercanu conceyu de Ribeseya. De la primera, pocu se puede dicir que los amantes de la música de raíz o raigañu nun conozcan yá. Acabante de cumplir los 18 años d’esistencia y con tres discos en mercáu, la banda supo dir ganando’l respetu de la crítica y del públicu, que siempre disfruta y participa de manera activa colos músicos a pie d’escenariu. Sobre les 23:30, y cola sede a mediu gas tovía, arrancaren un conciertu bien completu y convincente, d’aires primeramente tradicionales acompañaos con temas de suyu, enos que fueren entreverando balaes y añaes con saltones, reels y otros ritmos más danzables. El formatu sestetu combinó la poderosa parte rítmica, aportada por bouzoukis, guitarra acústica y violín, con melodíes galopiantes y vivaraches –que los oyentes bailaren y palmiaren con gayola, traíes de la mano de la gaita de Rigu y la magnífica flauta travesera de David Álvarez. La voz señardosa de Gema García contribuyó de manera determinante a criar esa atmósfera apacible, llena de nublina, deseos, estrañeza y murnies que cimienten la música popular asturiana.
Per parte suya, el quintetu SEU casi debutaba en Valles, pues lleven malapenes un añu como formación, a pesar de que los sos componentes tienen yá na so mayoría les sueles gastaes de patiar praos y escenarios de festivales folk y rock. Surdíos casi como una ‘spin off’ de Corquiéu, pola presencia de Rigu y Paul Balmori a la gaita y al bouzouqui y voz, respectivamente, a los que s’unió recientemente’l flautista Santiago, ufren un estilu menos tradicional, más basáu ena fusión, hasta’l puntu d’autodenominar a lo que facen ‘folk progresivu’, términu que m’encanta. Y en verdá, sobre tou ena última parte del conciertu s’apreciaren eses influencies del rock progresivu ena estensión de los temas, y la creciente complexidá de les estructures y de los arreglos. La presencia del baxu eléctricu de Joan balmori y la batería de Christian Carrio, uníes a la voz singular de Paul contribuyen a dar esa presencia contundente, electrizante a veces, apartada per momentos de les estructures y les melodíes de la música folk. Tienen per delantre tovía un necesariu tiempu de rodaxe pa llegar a sonar cola solidez y la seguridá que merecen, y que seguramente sorprenderá a munchos polo arriesgáu de la propuesta y pola creatividá que muestren, en verdá remocicante ena escena folk actual.
Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla Viesca

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