viernes, 20 de marzo de 2015

CONCIERTU DE JOHN NÉMETH 07/MARZO/2015



El conciertu del pasáu sábado del estaunidense John Nemteh y el so tríu solo puede calificase de desllumbrante. L’artista llegaba a Valles derechu de Suiza, onde había tocáu la nueche anterior, y pisaba per primer vez un escenariu n’España... el de Valles, supongo que frayáu, ensin falar gota castellanu, y ensin saber qué facía en mediu d’aquel pueblucu enanu. Ena sede aguardábase’l conciertu con mucha gana.
En formatu cuartetu (guitarra, baxu, batería y voz), la’habilidá del solista cola armónica introduxo un elementu más ena banda. Nemeth ye un  personalísimu y brillante armonicista y vocalista de soul-blues, un paisanu tralláu ya en mil batalles, con una dilatada  y exitosa carrera al llombu: siete discos grabaos, innumerables premios recibíos y nominaciones a otros tantos, composiciones mui personales que beben de l’amplia historia del blues y del soul, y un gran respetu per parte de la crítica especializada.  Como pasa colos más grandes,  resulta nel tratu un paisanu cenciellu y afayadizu, ensin egos, males cares, nin caprichinos de divo. Extensible esti comentariu al restu la banda, tou sonrises, talentu de lo buenu y buen rollu de principiu a fin.
Más de dos hores de conciertu impecable del cuartetu, a falta de los metales que suelen acompañalu en directos y grabaciones. Una voz deliciosa la de Nemeth con un color mui blancu, pero llena de feeling y guiños negros, rebosante de matices y de sentimientu, alternando con solos d’armónica de mui altu nivel. Los músicos pesie a la so xuventú demostraren talentu abondu y personalidá n’escenariu, una execución mui llimpia y compacta y buen gustu n’acompañamientos, solos y coros, enos que calcaren unes armoníes vocales que mos escarabayaren el pelleyu. El batería recordábamos a Ginger Baker n’estilu y n’apariencia, y caltuvo con aciertu la base rítmica con un baxista precisu y eficaz nel so papel.
Mención especial merez el xoven guitarrista Travis Swanson, dotáu de gran sensibilidá, perfección y elegancia nel so estilu, más arrimaos al jazz de Wes Montgomery ó Di Meola  que a la fuerza bluesera de Buddy Guy, magar que la so presencia tuviera siempre implícita. La aparente simplicidá de los que dominen técnica y sentimientu reforzóse col  soníu llimpísimu de una Telecaster ensin pedales ni efectos de ningún tipu colos que calcó p’allá solos antolóxicos.
El repertoriu incluyó sobre tou temas del so últimu discu ‘Memphis Grease’, grabáu en 2013 ena ciudá ena que agora reside, alternando blues clásicu como’l de ‘Country boy’ con un solo d’armónica brutal con  baladones soul como ‘If it aint broke’ , ‘Testify my love’  ó ‘I can’t help my self,’ onde se echaban en falta los fantásticos vientos del discu o temas onda motown como ‘Back luck is my name’ ó ‘Sooner or later’, nel que los tres acompañantes se llucieren con unos coros anxelicales dafechu.
Al final del conciertu la xente taba alloquecíu, la sesión de fotos y la firma de autógrafos fue tan llarga que se prollongó hasta bien avanzada la madrugada, cuando los músicos  retiraren prometiendo’l regresu a Valles ena so próxima xira española, esta vez con sección de metales.
El soníu de la nueche perfectu, impresionante lo que sonaba ellí arriba. Jorge súperase a sí mismu cuando quier, y a pesar d’estrenar mesa dixital, aquello sonaba con una claridá, un cuerpo y un empaste maravillosos.
En resume, una nueche deliciosa ena que mos sintimos en verdá privilexaos por disfrutar en casa de tal banda tan al alcance de la mano, en un conciertu así de íntimu. Vémonos en Valles.
Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla

No hay comentarios:

Publicar un comentario