jueves, 8 de enero de 2015

TRIBUTU A SUPERTRAMP 27/diciembre/2014



Bien prestosu fin d’añu el disfrutáu en Valles cola actuación de la banda tributu a Supertramp “The Logical Dream”, integrada por cinco músicos de llargu recorríu pelos escenarios asturianos, y ya disfrutaos por nosotros en diverses formaciones a lo llargo d’estos años. Estos veteranos touterrenu xuntárense pa rindir homenaxe al perconocíu grupu que vendió millones de discos enos ’70 y’80 y forma parte de la banda sonora de la infancia y l’adolescencia de los que ya pasamos delos 40 y dalgunos más. ¿Quién nun tuvo dalgún LP de Supertramp rodando per casa o la del primu?.
Los 16 temas escoyíos pa esti homenaxe reproducen los recoyíos nel doble álbum ‘París’, -abondu vendíu y pa munchos ún de los meyores del grupu-, grabáu ena capital francesa en 1979, adoptando tamién una formación instrumental bien similar: Sam Rodríguez (piano y voz), Dani Herrero (saxo, armónica, melódica, teclaos y coros), Julio Gilsanz (guitarra), Carlos Laiz (baxu y coros) y Chema Fombona (batería y voz).
La banda consigue alcanzar de manera más qu’evidente, a base de rigor y meticulosidá, los sonidos y la atmósfera característicos del grupu, que se movía entre lo complexu del rock progresivu que reinaba enos estudios daquella y el pop más comercial col qu’esporpollaren hasta  l’estrellatu.
Nun ye cenciellu abordar en directu les complexes y preciosistes producciones de los discos de Supertramp y por eso recrear un discu en directu parez un llabor más algamaízu. De cualquier manera, el proyectu de ‘The Logical Dream’ encarna con tinu les ellaboraes trames instrumentales y les sos característiques armoníes vocales algamando, con un buen facer que ta col perfeccionismu, recrear la so esencia dafechu.
‘Logical Dream’ ofreciómos un conciertu complexu, hasta arriba de matices, llargas melodíes y xuegos de voces, enos que’l protagonismu de los teclaos y el saxofón s’afitó con solidez ena precisa base rítmica y la rebeldía de la guitarra, que destacó en dellos solos. Una sorpresa risondera la d’escuchar al amigu Chema Fombona como vocalista,  dando descansu al esforzáu Sam Rodriguez,  y ver lo bien que se-y da.
El conciertu, que recoyó los grandes hits del grupu, arrancó colos acordes al piano del ‘Fool’s overture’, poderosu tema con una sinfónica intro instrumental que mos somorguió de cabeza ena hipnótica atmósfera de la banda, y ena que’l pianista y vocalista Samuel mostró la so capacidá vocal p’algamar los lexendarios agudos de Roger Hogdson. ‘School’, vieno de siguíu, presidíou pola  preciosa armónica de Dani Herrero y el so clásicu ritmu de mediu tiempu. Siguieren con ‘Take the long way home’, y nesi momentu pensé: Joder, conozco tolos temas..y yo que creía que había quedáu en el Breakfast in América
A lo llargu de la hora y media restante sonaren tamién ‘Ain’t nobody but me’, ‘Breakfast in America’ ’Dreamer’, ’From now on’, ‘The logical song’, ‘Goodbye stranger’, ‘Hide in your shell’ ‘Another man’s woman’, ‘Crime of the century’, ‘It’s raining again’, y pal bis ‘Two of us’ y‘Give me a little bit’. El públicu que llenaba la sala pasólo perbién, en primera fila los fans de Supertramp que coriaben munchos de los temas, y detrás los que nun falten a un conciertu, y que ya van siendo un grupín curiosu.
Una nuechi entrañable pol tonu señardosu de la música, tan de ‘aquellos años’, pola cordialidá y l’entusiasmu de los músicos y pol reencuentru nestes feches navidiegues con vieyos amigos ausentes n’otros momentos del añu colos que pasamos ratos estupendos. A partir d’agora, nueva programación y buenes sorpreses musicales pal 2015. Vémonos en Valles.   
Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla Viesca

No hay comentarios:

Publicar un comentario