jueves, 18 de diciembre de 2014

CONCIERTU de MORELAND & ARBUCKLE 06/DICIEMBRE/2014



Desde Wichita (Kansas) llegábamos a Valles el peculiar tríu lideráu por Aaron Moreland (guitarra y cigar box) y Dustin Arbuckle (armónica y voz), al qu’acompañaba el baterista  Kendall Newby. Los de Kansas diérenmos caña de lo buenu, a traviés d’un huracanáu repertoriu surdíu de lo más fonderu del Delta  y adobáu cola contundencia del buen rock and roll.
Tán de xira per España y nun recibieren más que buenes crítiques y petazos de les sales. Equí en Valles teníamos gana d’ellos y sabíamos que había xente que diba a venir desde distintos puntos d’Asturies pa velos. Asina que, como ye habitual, la sede se abarrotó. Hai que dicir que empezaren con bien de retrasu, unos 45 minutos, y los que llenábamos la sede tábamos ya un pocu impacientes y mosqueadinos cuando los tres subieren por fin al escenariu. Pero colos primeros acordes ya yos perdonamos la falta y mos dexamos cautivar pola so arrolladora propuesta de blues rock, power blues, roots rock o como quiera que se llame  lo que faen.
Per más de  90 minutos mos tuvieren en movimientu ensin descansu, con un repertoriu que nun pue dicise que fuera ‘in crescendo’, ya que en verdá fue cañeru desde’l minutu cero. Presentaren temas fundamentalmente del so últimu y cuartu discu ‘7 cities’, daqué adelantu de lo que será’l nuevu,  y versiones de los grandes como Muddy Waters, Little Walter, Jimmy Red, Slim Harpo o Bo Didley.
Cenciellez, grandeza y munchísimu sentimientu, esa ye la del blues, lo que lo fai fascinante. Llama l’atención ver cómo temas conocíos, versiones clásiques, suenen tan diferentes según qué banda o solista los interprete. Esti dúu tien una gran personalidá a la hora d’abordar lo clásicu, dándo-y  una contundencia y un puxu más que notables. Sorprendionos enforma ver y escuchar cómo con tan pocu se puede facer tantu. Ensin grandes fanfarries técniques nin instrumentales (nin siquiera un baxu, namás se animó Arbuckle a sacalu nun tema), caltienen una tensión absorbente en tolos temas, elegancia y munchísimu poderíu. Rescampla’l so amor al blues y el so pasu pela escuela del rock’n’roll más xenuín. La voz de Arbuckle ye profunda y escura, y cesa pa dar pasu a l’armónica que domina y a la que consigue facer aullar con más dolor qu’alegría. Y lluego esa Cigar Box que se marcó el gran Moreland (fecha por él mismu) vaya soníu más auténticu que-y sacaba, combinando coles cuatro cuerdes los llabores de baxu y de guitarra. Tamién mos prestó’l baterista, siempre discretu y bien asitiáu, mui importante rítmicamente con lo exiguu de la formación, y que se marcó un solu bien prestosu tando ya el concierto p’acabar.
Los que ellí tuviemos pasámoslo pipa durante tola actuación. A los bises berrábamos como siempre ‘otres tres’ y los chavales cumplieren con gran agradecimientu. Tres temones finales que incluyeren daqué de Zeppelin y que acabaren de ponemos a toos ‘colos pelos p’atrás’  cerraren esti magníficu conciertu que nun mos importaría repetir para la próxima xira 2015.
A la espera del últimu conciertu del añu ena nuestra asociación, podemos dicir ya ensin vergoña qu’esti 2015 mos pasamos más de tres pueblos en calidá de la programación. El listón ta más qu’altu pal nuevu añu, yo creo que’l próximu retu ye’l de traenos a Lenny Kravitz el 17 d’agosto y fastidia-y la esclusiva al Ayuntamientu de Xixón.
Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla Viesca


No hay comentarios:

Publicar un comentario