sábado, 6 de diciembre de 2014

CRÓNICA THE BUTTSHAKERS 22/NOVIEMBRE/2014



Tovía tamos col ritmu en cuerpu a la hora d’escribir estes lletres. El torbellín Buttshakers ofreciómos una sesión de buena música adobada con ciertos elementos que presten a tou el mundu: repertoriu bien escoyíu, técnica y pasión ena execución, soníu de calidá, buenes vistes n’escenariu (sí, eren toos bien curiosinos y cool), complicidá col públicu, y un  frontman (nesti casu woman) con carisma.
La banda francesa, nacida en 2007 y con cuatro discos ya en mercáu recibíos toos con perbuenes crítiques, venía presentando n’España l’últimu d’ellos, denomináu ‘Night Shift’, un caleidoscopiu de
Soul, rythmblues y funk mecíu con respigaos toques roqueros.
Como pioyos en costura tábamos ya ena sala antes siquiera de que los músicos subieren al escenariu. La sala de Valles quedó pequeña p’aquella masa ondulante que se movía con dificultá, toos morriendo por un pocu más d’espaciu vital pa mover l’esqueletu o arrimar la copa al gañatu. La banda ansina lo merecía y la temperatura fue subiendo ensin parar a lo llargu la nuechi.
El grupu diba encabezáu pola cantante estaunidense Ciara Thompson, una maravilla del ritmu  dotada d’una voz lleonina y potente, llena de fuerza y sensualidá, a la que l’activa banda arropó en tou momentu. El conciertu, tou un homenaxe al soníu Motown, anque con toques más áspero-garaxeros, fue de menos a más. Arrancó un pocu acartonáu -paecía que’l técnicu nun acababa de saca-y soníu a la sala, y los temas resultaben un poquiñín secos  y duros- pa dir ganando ductilidá y soltura tema a tema. Un repertoriu cada vez más animáu y bailoteru, véase ‘Wicked woman’ ó ‘Get your blues’ por exemplu, ensin una triste baladuca con que recuperar l’aliendu. La banda destiló gota a gota ritmu de lo buenu, sobresaliendo, sobre una base rítmica perbien empastiada, un guitarrista mui grunge y un par de vientos-saxo barítonu y trombón- omnipresentes y de puxu esgarráu y furiosu.
La gayaspera Ciara, con una efervescencia cautivadora, movíase si sin parar y animaba al públicu a movese con alegría y descaro, anque a lo Chiquito mos movíamos toos, nun daba pa más l’aforu. Tres una hora de conciertu imparable que se mos pasó volando y ante la anunciada despedida, a los músicos víaselos a gustu y agradecíos, el públicu pedía ‘otres tres’ al altu la lleva y mangarenmos un bis de 4 temones frenéticos, como’l ‘Tell the truth’, o el ‘Night Shift’ que da nombre al discu, incluyendo tamién un homenaxe a la gran Etta James. 
Peazu grupu más que recomendable, mui de directu, d’esos que se dexn ‘la piel nel pelleyu’ y te llenen de enerxía, a los que agoramos un potente carrerón enos próximos años.
Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla

No hay comentarios:

Publicar un comentario