miércoles, 2 de julio de 2014

CRÓNICA JIMI HENDRIX - 14-06-2014



Homenaxe en toa regla al gran Jimi Hendrix de la mano del potente tríu ‘Manic Depression’. La banda d’Avilés, integrada por tres grandes admiradores del guitarrista magnéticu, estrenaba en Valles esti sentíu tributu nel que la maxa del de Seattle inundó les cuatro esquines de la sede y parte del extranxeru.
Acudimos al conciertu con una espectación fuera de lo normal pola especial querencia que setimos hacia’l universu sonoru del que pa munchos ye’l meyor guitarrista de la historia del rock’n’roll. Munchu se escribió de la finura de Hendrix, de la so orixinalidá, inxeniu creativu, de la so revolucionaria técnica, de los sos directos incendiarios.  Pa min la so música ye, sobre tou, llibertá. Una música orgánica, sexual, absolutamente viva.
Los antecedentes de los tres intérpretes de la nueche eren buenos. A Sergio ‘Tutú’ Fernández ya lu hubiéramos vistu tocar con ‘Alto Volto’ en Xixón y hubiera convencíunos el so elegante estilu enes cuatro cuerdes y la so manifiesta conexón con Miguel Herrero a la batería. D’esti pocu queda por dicir ya a estes altures. Obviando’lso nivelazu como productor, compositor o arreglista, rescampla tamién como multi-instrumentista. Lo mismu lu topes tocando la batería, que al baxu, la guitarra o el fliscornu, tou con una facilidá, un gustu y una versatilidá  plasmantes.  En fin, tou un talentu musical el d’esti hombre, de lo meyor que tenemos n’Asturies. El terceru de los componentes, Rubén Álvarez, era el más desconocíu a priori. La curiosidá por saber quién se atrevía llevar al escenariu temas d’esti semidios del rock taba matándome. Ensiguida al ve-y la cara recordé que hubiera pasáu pocu tiempo atrás pel nuestru escenariu de Valles, formando parte de la banda de los hermanos Tejedor, en un papel básicamente rítmicu frente al llucimientu de gaita y cordión. Nesta ocasión el so forzosu protagonismu reveló un fondu conocimiento y amor pola obra de Hendrix, recreando tola so psicodélica enerxía y xenialidá.
La hora y media de conciertu fue un continuum de los superhits de la Jimmi Hendrix Experience: abrieren col que da nombre a la banda, ‘Manic depression’, encadenando temón tras temón (póngolos ensin orden porque nun di col el setlist ni apunté nada, del subidón que llevaba): ‘Crosstown Traffic’, ‘Fire’ ‘Foxey ladie’, ‘Stone Free’ ‘Voodoo Child’, ‘Hey Joe’, ‘Little Wing’, el bluesazo ‘Red House’,‘The wind cries mary’’, ‘Purple Haze’, la versión de ‘Sunshine of your love’ de Cream y daqué otru que seguru me quedó nel tinteru. A pesar de que en ciertos momentos podía vese la falta de rodaxe del recién estrenáu repertoriu, la esperiencia d’estos profesionales tuvo en tou momentu penriba de cualquier embrollu, del que salieren con soltura y estilu.
Nel escenariu, pura descarga de hard rock, psicodelia y blues cola llibertá que el tríu orixinal supo inspirar. La base rítmica, con impecables llinies de baxu, xunta una batería sólida y contundente baxo la segura pegada de Herrero, al que-y salíen les baquetes volando de vez en cuando de pura caña, crearen unes recies blimbes pal llucimientu de la guitarra. Transmitiendo una palpable devoción por el Jimi original, Rubén recreó rifs, melodías, solos  y efectos sonoros de tou tipu. El peazu d’equipu que llevaba consigo permitía-y emular con envidiable fidelidá les resonancies y efectos de la Fender de Hendrix, los sos aullíos, les sos textures, la so increíble densidá y al mismu tiempu la so llixereza única. Tou ello con una oportuna dosis de improvisación, característica de la orixinal Experience y enes que Rubén se mostró en tou momentu bien cómodu.
A pesar de que nun éramos munchos los presentes ena sala, el impecable sonido, la música envolvente y psicodélica, y las imágenes de Hendrix y la so banda ena gran pantalla del escenariu, metiérenmos a más d’ún en un trance especialmente deliciosu y sensual. Tras 90 minutos de bien escoyíu repertoriu acabaren con un bis mui reclamáu ente los que tábamos ya encesos, repitiendo el ‘Crosstown Traffic’ y la versión asturianizada pero igual de montés del himnu estadounidense barres y estrelles, sustituíu equí pol ‘Asturies patria querida’.
Un conciertu del que mos quedó un estupendu tastu y que hubiera fechu les delicies de cualquier aficionáu a la música de Hendrix. Felicitamos al estupendu tríu ‘Manic Depression’ grandes amigos de la nuestra asociación y esperamos que esta actuación nun fuera la única y tengan ocasión de movela per otres sales col so estupendu directu. Mui recomendable.
Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla

No hay comentarios:

Publicar un comentario