sábado, 26 de abril de 2014

III ALCUENTROS DE MÚSIQUES FECHES N'ASTURIES

Los dos últimos conciertos celebraos en Valles esta pasada Semana Santa tuvieren enmarcaos enos ‘III Alcuentros con les músiques feches n’Asturies’, una apuesta de l’asociación pola difusión de la música asturiana de raíz y que siempre despertó la simpatía de los socios y veceros de los nuestros conciertos.  La programación incluyía una apuesta variada, que unió estilos clásicos, innovadores y populares. El xueves Santu sonaren en Valles ‘Tejedor’ y ‘Vrienden’. Los primeros nun precisen presentación, pues son una de les bandes más reconocíes ena escena folk asturiana, y con una considerable proyección internacional. En formatu quintetu, demostraren el so buen facer frente a un públicu que los aguardaba con interés. Con gayola ena sala pero sin tar demasiáu llena, con un fosu imaxinariu ente l’escenariu y el públicu que se mantuvo presente tola nueche, los d’Avilés empezaren con Lorient,  tema del so últimu discu ’Positivo’, demostrando la so habilidá y autoridá sobre l’escenariu. Un repertoriu repletu de dances, saltones, muñeires y cantares… temas propios mayormente y dalgunes composiciones populares que fueren pasando pel escenariu de Valles en un conciertu preciosista de más de dos hores. La sólida base rítmica de percusión y guitarra daba fuerza a los penetrantes fraseos de gaita y cordión. El panderu y la voz de Silvia Quesada, tan dulce y serena como revoltosa según el momentu, completaben la formación. Un soníu compactu, buenes igües, maestría y buen gustu ena execución tuvieren presentes a lo llargu de toul recital, que terminaren con un par de bises y l’apoteosis final protagonizada en solitariu por Jose Manuel y la so gaita, demostrando’l so talentu en una intensa pieza final que arrancó ovaciones al públicu.
Pasada la 1 la mañana, y con un ambiente ya encesu abondu, empezaren a sonar los primeros acordes de la mano de ‘Vrienden’. Esta banda moza procedente de Nava y formada en 2010 por Xurde Fernández (flauta, whistle y violín) y Nel Suárez (guitarra) fai un folk bien interesante, qu’ellos llamen ‘Folk fusión alternativu’ y que a estes hores a mí ya me paecía hasta psicodélicu. Con una formación cenciella -integrada polos ya citaos xuntu a Pedro Santiago a la percusión (caxón y bodhram) y Juan Duarte a la voz- pero palpitante en tou momentu y mui animada, enseguida conectaren col  públicu que bailó y acompañó con palmes munchos de los temas. En Valles presentaren los temas de la so primer grabación, ‘Vrienden’, pol que acaben de recibir el premiu AMAS 2014 al meyor discu folk. Melodíes con fuerte raíz asturiana armonizada con toques jazzeros, de hip hop y de world music, lletres intimistes y un altu componente d’improvisación y llibertá nel escenariu son los elementos que caractericen la música de Vrienden, que sorprenden en cada tema con propuestes valientes y nada convencionales. Un grupu al que seguir de cerca la pista y que mos dexó un agradable, caóticu y clorofílicu tastu ena boca.
Y el sábado llegaren a Valles ‘Los Berrones’. El petazu ena sede fue d’impresión, diríase qu’hasta la bandera y más arriba si mos gustaren les banderes, que nun ye’l casu. Poques bandes hai n’Asturies que tengan la convocatoria de Los Berrones y que presten a un públicu tan diversu. Tán celebrando los 25 años d’esistencia y los sos nueve discos en mercáu, daqué que ye estraordinariamente difícil de conseguir n’Asturies y que supón un gran méritu. Amás de los componentes orixinales de la banda -Ramón Blanco a la guitarra y la voz (ESA voz), y Olegario Méndez al baxu- completaben la banda los ya históricos Chema Fombona a la batería y Julio Gilsanz a la guitarra solista. Arrancar y nun aparar fue tou unu. ’A cabruñar’, ‘El tambor’, ‘Agárrate al mangu’, ‘La del estudiante’, ‘Nun yes tú’ o ‘Borrachón’ son dalgunos de los grandes ésitos que la banda fue enriestrando, y que fans de toles edaes -neños, mozos y mayores- bailaren y corearen en un ambiente de lo más folixeru. Con un pop-rock cenciellu, casi adolescente, estribillos y coros pegadizos y lletres con retranca enes que ye fácil sentise reconocíu, consiguieren definir un estilu mui personal que ya ye casi ‘marca rexistrada’. Nun faltaren tampocu versiones d’Eric Clapton, The Police, los Stones o los Stukas. Tras casi dos hores de conciertu y un par de reclamaos bises, terminaren una esitosa actuación tras la que s’enredaren un buen cachu ena firma de discos y les fotos colos fans al más puru estilo ‘rock star’. Un cierre brillante el de Los Berrones a estos III Alcuentros de músiques feches n’Asturies, que ya se consolidaren ena programación de la nuestra asociación y que demuestren la significativa afición qu’existe nel nuestru conceyu y contorna pola música asturiana.
Conchi Gálvez

Traducción de Miguel Isla

No hay comentarios:

Publicar un comentario