miércoles, 8 de enero de 2014

CRÓNICA SUPERSWEET

Broche d’oru al añu 2013 en Valles cola banda ‘Supersweet’, que mos ofreció un maraviyosu, enérxicu y intensu ‘Tommy’, un de los discos más conocíos de la banda ‘The Who’. El tríu de San Sebastián ta integráu por  Imanol G. (guitarra y voz principal),  Andoni E. (batería y coros) y Avaro T. (baxu-teclaos y coros). Los dos primeros lleven ya venti años xuntos tocando en diverses bandes, a los que darréu se xuntó l’organista pa formar ‘Supersweet’, onde exerce les funciones de baxista dende’l tecláu. Hasta’l momentu, nesta formación tienen grabáu ‘The Hereafter’, un discu bien recomendable, de fondos raigones british.
L’homenaxe al míticu discu de los Who, compuestu mayoritariamente por P.Townshend, ñació en respuesta a la proposición d’una sala donostiarra pa un únicu conciertu, pero convirtióse nun proyectu más sólidu que-yos llevó dos años completos, con un total  de 37 conciertos repartíos a lo llargu y anchu de tou el Estáu. En Valles cerraben etapa, bien satisfechos de lo conseguíu, pero con gana de retomar los sos propios proyectos.
El tríu muestra un directu mui potente y arrollador, fiel semeyu de la música y l’espíritu de la banda británica. La estética y actitú de los músicos n’escenariu, y la pantalla que de fondu mostraba semeyes de los músicos y del imaxinariu ‘The Who’, contribuyeren a metenos nel frenéticu universu de la banda, delantre d'un públicu espectante y más que sorprendíu pola complexidá armónica de la obra y la so impactante execución. Y ye que Tommy nun ye un discu típicu, nin fácil d’escuchar y entender ensin afondar ena so estructura y argumentu. Definida como la primera ‘ópera rock’, suel comprarásela más con una cantata, una composición esencialmente vocal con acompañamientu musical. Amás de lo enrevesáu de la música, en Tommy les voces constituyen un elementu fundamental de la obra, participando esencialmente ena orixinal Daltrey, Townshend y Entwistle y apenes el baterista Keith Moon. En Supersweet, los tres intérpretes participen vocalmente, siendo realmente increíble la capacidá del baterista Andoni compaxinando los agudos coros cola so complexa execución col instrumentu.
El conciertu, con un soníu absolutamente impresionante, resultó un fiel semeyu del recoyíu nel discu ‘Live at Leeds’ grabáu en directu pol cuartetu londinense en 1970.  Dividíu en cuatro partes -al inicio de caúna’l cantante facía una breve introducción argumental- fueren encadenándose ensin pausa los míticos temas de la obra, desde la sinfónica ‘Overture’ hasta la gloriosa ‘See me feel me, listening to you’ del final. Pel mediu, sonaren temas tan reconocibles como ‘The Acid Queen’, ‘Pinball Wizard’, ‘Smash the mirror’ o  ‘I’m free’, una de les mios favorites del discu. Un buen nivel instrumental y vocal el de los tres componentes, destacando pola so inmensidá la execución de Andoni a la batería, dignu herederu del carismáticu y míticu Keith Moon, al que amás de cola so frenética pegada en tambores y platos, se asemeyaba colos sos xestos y cares de llocu, dexándonos embobaos cola so brillantísima actuación.
Depues d’acabada la obra, la banda despidióse con un bis formáu por tres temas ente los que se encontraben ‘The Seeker’  ‘Substitute’, y que incluyó un divertíu cachu de ‘My generation’ tocáu al derechu y al revés, lletra incluyida, y un amagu d’estrozu de guitarra sobre l’escenariu que sorprendentemente nun llegó a consumase. En resumen, un sobresaliente para ‘Supersweet’ en cuantu a execución, puesta n’escena y interacción col públicu. Esperamos tenelos de nuevu per Valles en cuantu editen el nuevu discu pa la so presentación en condiciones.

Conchi Gálvez
Traducción de Miguel Isla

No hay comentarios:

Publicar un comentario