¿Sabíes
que'l soníu de los gongs puede viaxar kilómetros y que na antigua
China s'utilizaben como elementu de comunicación ente aldees
distantes, que los buzzticks de bambú reproducen soníos d'animales
y eren utilizaos
polos habitantes d'Indonesia pa espantar depredadores na selva, o que
les arpes de boca fueren moneda común de trueque n'Australia, onde
los primeros conquistadores-yos les daben
a los aboríxenes a cambiu de la propiedá d'enormes estensiones de
tierres?
Estes
y otres curiosidaes fueren ayer desvelaes de forma amena por Pablo
Canalís -músicu avezáu, conocíu baxista del grupu de rock
progresivu Senogul y acérrime
estudiosu de los instrumentos del mundu- nuna charla
inluyida na programación que l'Asociación Bocanegra dedicará
durante'l presente mes de xunu a “otres músiques y soníos”.
Pablo lleva investigando nesti tema que-y fascina desde va más de 7
años, conoz numerosísimos instrumentos y tien utilizáu más de 50
nes composiciones que formen parte del so reciente discu “Folclores
Imaginarios”.
Ante
un escasu pero interesáu públicu, pablo fue esgranando, nuna
fascinante charla
de más de dos hores de duración, l'orixen y la evolución de dellos
instrumentos de los cinco continentes -algunos utilizaos yá nel
Neolíticu-, incluyendo aspectos relacionaos colos materiales de los
que tán fechos, les sos peculiares
mecanismos de sonoridá o los sos usos sociales (ritos chamánicos,
fiestes de la collecha,
ofrendes, rituales de pasu), nuna verdadera demostración de
conocimientos etnomusicales. La ponencia incluyó demostraciones en
vivu de los instrumentos -en solitariu o acompañáu por Pedro
Menchaca y Guzmán Argüello- al igual
que d'un documentáu apoyu audiovisual.
Siguiendo
la clasificación ideada polos musicólogos Curt Sachs y Erich
Hornbostel en 1914, basada nes propiedaes físiques de cada
instrumentu y el modu de xeneración del soníu, Pablo fue
presentando los instrumentos en cuatro categoríes: Aerófonos
(Vientu); Idiófonos (Percutíos); Cordófonos (Cuerda) y
Membranófonos (Percusión). Asina, ún tres otru fueren pasando
delante los nuestros güeyos y oyíos artefactos de nombres tan
evocadores como marínbula, udu, kalimba, cuencu cantor, didgeridoo,
palu d'agua, kaval moldavu o springdrum, utilizaos desde tiempos
remotos na música popular del Caribe, Asia, l'África y Oceanía.
Una
clara demostración de la riqueza y diversidad de la música como
llinguaxe universal y soporte de les manifestaciones culturales que
los pueblos y etnies surdíos en puntos estremaos
del planeta supieron crear a partir de
los recursos naturales del entornu. Valiosos testigos que se
transmitieren de xeneración en xeneración hasta los nuestros díes
y, sin embargu, fueren ignoraos y vueltos
invisibles pola soberbiosa cultura
occidental, permaneciendo desconocíos pa la mayoría de nosotros, y
descubiertos nos años setenta pola escena del jazz, el rock
progresivu y la fusión.
Agradecemos
a Pablo Canalís & amigos la interesante esperiencia compartida'l
pasáu sábadu en Valles y deseamos-y muncha suerte nos sos presentes
y futuros proyectos, dotaos siempre d'una singularidá esceicional y
un peculiar sentíu creativu.
http://www.youtube.com/watch?v=q6HtgQ0mC_k
http://www.pablocanalis.es/
http://www.youtube.com/watch?v=q6HtgQ0mC_k
http://www.pablocanalis.es/
Conchi
Gálvez
Traducción:
Miguel Isla
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