jueves, 15 de agosto de 2013

CRÓNICA DE FERRE Y CAPITÁN CAVERNÍCOLA

El murcianu De Ferre ye un guitarrista bien curtíu ena escena centroeuropea del blues, a la que llegó depués d’una vida llena de viaxes, domicilios en diverses ciudaes españoles y europees, y participación en distintes bandes -fundamentalmente de jazz- onde inició la so carrera. Agora, con una nueva vida en Liex (Bélxica) y tras dexar atrás el so pasu pel reconocíu grupu holandés The Hoodoogang, especializóse n’actuaciones en pequeñu formatu (tríu), o incluso en solitariu, como lu disfrutamos el pasáu vienres en Valles. Estudiosu y amante de los raigaños del blues, el so repertoriu concéntrase nel Delta Blues, con canciones correspondientes a les décades ’20 y ’30 del pasáu sieglu, revisando los autores pioneros -Robert Johnson, Blind Lemon Jefferson, Spik James o el primer Muddy Waters- , a los qu’homenaxea con refinaes versiones o con temas propios inspiraos nellos, recoyíos, por exemplu, nel so últimu discu ‘Twelve Shades’.
L’inquietu intérprete, que ya pasó per Valles en 2009 dexándonos un gran sabor de boca, ofrez una técnica depurada y un gustu selectu a la hora de componer y interpretar, acompañándose de dellos instrumentos como el dobru y el Lap Steel, o incluso los fabricaos por él mismu con caxes de galletes o de puros.
Los temas tán mui trabayaos, pues pasó años perfeicionando un estilu que-y permita actuar en solitariu, -bien diferente del qu’esgrime cuando toca nuna banda como guitarra solista o de acompañamientu-, teniendo nesta ocasión que combinar melodíes con baxos y ritmu, pa lo qu’utiliza con frecuencia el slide y el fingerpicking.  Y acompañándose tamién de la voz, que domina y empastia a la perfeición col instrumentu. Tómalo bien en seriu, l’hombre pasó dos años estudiando cantu enantes d’atrevese a utilizar la garganta nel escenariu, y eso nótase. Una voz crespu pero convincente acompaña a los ritmos intensos y sincopaos de la guitarra, uníos a lletres escrites en so día polos negros de la oriella del Mississipi en claves poétiques y metafóriques qu’intentaben arreblagar perriba la censura del momentu, y qu’el intérprete fue presentando al numerosu públicu que llenaba la sede con un acertáu rigor históricu. Un  faltaren los guiños a temas bien conocíos, como el ‘I just want to make love to you’, que ‘Chile’, el cantante de CCBB, acompañó cola so armónica.
Ena segunda parte de la nueche, el blues volvió la cara pa Chicago, evolucionando hacia’l rythm and blues, el rock and roll y el swing de la mano de Capitán Cavernícola Blues Band. Un cuartetu d’Avilés formáu polos hermanos Luis y Pablo Fernández a la guitarra y el baxu, Alejandro Nelson ‘Chile’ a la voz y l’armónica y el batería Charly Sevillano, que diben acompañaos nesta ocasión con un tríu de metales. La banda lleva más de 20 años furrulando con dellos discos yá en mercáu- L’últimu llamáu ‘Blues Band’, presentáu esti mismu añu-,  anque lo que realmente yos presta ye el directu. Xenuinos animales d’escenariu, toquen habitualmente en festivales y garitos de toa Asturies y en distintes ciudaes españoles, exhibiendo un show plenu de desbordante enerxía nel escenariu, un festivu homenaxe al rock and roll más xenuinu, interactuando permanentemente col públicu y  buscando la so complicidá, anque nesta ocasión en Valles la xente paecía preferir la escucha atenta que’l baillotéu xeneralizáu. Empezaren presentando temas propios, llenos de ritmu como ‘Sueño’, ‘Ella me trata bien’, ´’Salgo por la noche’ o ‘Así no hay quien viva’ que da nombre al so últimu single y videoclip, ente los que diben intercalando conocíes versiones como el ‘I’ve got mu mojoworkin’, popularizáu por Muddy Waters, el ‘Room to move’ de John Mayal o ‘La tierra de les mil dances’ de Wilson Pickett. Nel escenariu la banda desenvolvíase con comodidá -tantos años xuntos dan complicidá y solidez al grupu-  mostrando animoses introducciones, una base rítmica senciella pero mui enerxética y resultona,  y un cantante que nun aparaba un momentu nel escenariu, bailando y espoliando al personal, encadenando temas que falen de la vida cotidiana y del amor con constante toques de humor, y acompañándose de l’armónica. El tríu de metales, con Jorge Viejo y Tomás Fernández a los saxos, y Rubén Hernández a la trompeta, aportaba brillu y color a los temas, dándo-yos un toque más souleru y acercándolo tamién a les bigbands de los ’50.  El show trescurrió llenu de ritmu y dinamismu, acelerando al públicu que al final bailaba y coreaba los temas conocíos, como el ‘Born to be wild’ famoso pola peli  ‘Easy Rider’, y que terminó sudando la gota gorda.
En fin, una bien prestosa nueche de veranu, calorosa y plena, la disfrutada en Valles, llena de referencies al blues que tantu mos presta a los de Bocanegra, y , como siempre, compartimos colos amigos y amantes de la música en directu, esa estraña secta.
Conchi Gálvez

Traducción de Miguel Isla Viesca

No hay comentarios:

Publicar un comentario